Majówka

30 kwietnia br., po porannej jutrzni, Mszy świętej i śniadaniu, wyruszyliśmy w drogę do Wrocławia, gdzie w tym roku spędziliśmy majówkę. Z powodów zdrowotnych w grupie wyjazdowej zabrakło trzech kleryków IV roku. Pierwszym miejscem, które zwiedziliśmy po przyjeździe do Wrocławia było największe w Polsce Zoo. Natomiast na nocleg udaliśmy się do klasztoru ss. Elżbietanek.

Kolejnego dnia zwiedzaliśmy Ostrów Tumski i część starego miasta. Po obiedzie zobaczyliśmy Panoramę Racławicką i wypłynęliśmy w rejs po Odrze. Kilku kleryków było także świadkami bicia rekordu Guinnessa w grze na gitarze na wrocławskim rynku. Było tam obecnych ponad 7600 gitarzystów grających jeden utwór Jimi’ego Hendrixa „Hey Joe”. Ostatnim punktem programu była wspólna kolacja, a następnie czas wolny.

Przedpołudnie trzeciego dnia wyjazdu spędziliśmy w Trzebnicy, gdzie znajduje się klasztor z kościołem ufundowanym przez św. Jadwigę Śląską. Tam też znajdują się jej relikwie. W czasie zwiedzania kościoła swoją wiedzą dzielił się z nami i oprowadzał nas diakon z WSD Salwatorianów. Po powrocie do Wrocławia zobaczyliśmy jeszcze park szczytnicki i wysłuchaliśmy informacji na temat Hali Stulecia i Ogrodu Japońskiego.

Ostatniego dnia, w uroczystość NMP Królowej Polski, wyruszyliśmy do wrocławskiego Centrum Edukacji Ekologicznej „Hydropolis”. Po zakończeniu zwiedzania w imieniu całej grupy, dziekan wspólnoty kleryckiej podziękował naszemu przewodnikowi. W drodze powrotnej nawiedziliśmy jeszcze znajdujące się na Górze św. Anny sanktuarium tejże świętej, prowadzone przez Zakon Braci Mniejszych. Wieczorem wróciliśmy do Stadnik.